Методична рада (Methodical council) > ПК класних керівників |
Вступна частина
Ми виховуємо учня не як носія знань, а як людину, яка має жити в суспільстві і приносити йому користь. В.О. Сухомлинський Класний керівник повинен мати мудрість учителя, відповідальність старшого товариша, доброту матері, строгість батька. Та повірте, і для учня в школі немає ближчої людини, ніж класний керівник. Кому ж ще можна розповісти про негаразди з предмета, про сварку з товаришем чи про щасливу подію в сім’ї? Від класного керівника залежить ступінь сформованості дитячого колективу. Вміння згуртувати навколо себе дітей − великий дар і велика робота. Вміння захопити, повести, відкрити світ − неоціненний скарб справжнього педагога. Захоплення вчителя стає захопленням учнів. І хочемо ми того чи ні, але, оскільки діти зовні схожі на своїх батьків, риси характеру класного керівника переходять у характер вихованців. ПК класних керівників – структурний підрозділ внутрішньошкільної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників. В минулому 2013-2014 н. р. предметна комісія класних керівників особливу увагу приділяла темі морально-естетичного та патріотичного виховання. Кожен класний керівник так спланував свою роботу, щоб рівноцінно поєднувати виховні справи, зміст яких охоплює різні сфери життєдіяльності дитини; розвивати її природні потреби у спілкуванні, пізнанні, грі, творчості, соціальному визнанні: формувати її стійкий активно включений інтерес до позакласних справ, активного дозвілля, повагу до старших, забезпечити комфортний фізичний та емоційний стан. У минулому навчальному році ПК класних керівників спрямовувала свою роботу на: - розвиток естетичних смаків і уподобань школярів, залучення до прекрасного, до уміння сприймати і цінувати мистецтво; - пропаганду здорового способу життя, залучення до занять спортом, фізкультурою, загартування організму; - виховання поваги до державної символіки, законодавства України; - виховання гармонійно та всебічно розвинутої особистості кожного школяра; - надання допомоги батькам у сімейному вихованні, творчу співпрацю з батьківською громадськістю; - вивчення і впровадження в практику педагогічної майстерності класного керівника з питань психолого-педагогічного спілкування з учнями різних категорій; - впровадження в систему виховної роботи заходів по запобіганню насильства над дітьми, між дітьми, попередження травматизму. Це відображено в темах шкільної предметної комісії. У вересні було проведено вивчення психодіагностичного стану учнів та розроблено план роботи з ними. До роботи з цією категорією учнів були залучені класні керівники, шкільний психолог, батьки, адміністрація школи. Класними керівниками згідно плану виховної роботи проводилися бесіди з окремими групами учнів стосовно шкідливості впливу тютюнових виробів на організм як активних так і пасивних курців. Згідно з річним планом роботи школи проводяться місячники формування здорового способу життя та правового виховання. До їх проведення залучено медпрацівників та працівників правоохоронних органів. Протягом року постійно оновлювалася інформація в класних куточках. Класні керівники брали участь в всіх загальношкільних заходах. Це День знань (класні керівники 5-11 класів), Свято квітів (класні керівники (5-11 класів), День партизанської слави (Лозовий П.О.), День працівників освіти (класні керівники 5-11 класів), Тиждень козацтва (Лозовий П. О., Топиха О. Г.), День української писемності та мови (Серпутько Л. В., Островська І.В.), День Дитини (Каплун Н. М., П’яткун А. М.), День Соборності України (Лозовий П. О) тощо. До всіх свят, які проводилися в нашій, школі були випущені різноманітні газети, плакати, виготовлені вітальні листівки, новорічні іграшки. Відповідно до перспективного плану роботи школи протягом 2014-2015 навчального року члени предметної комісії класних керівників 5-11 класів продовжують роботу над загальношкільною методичною проблемою: «Вплив здоров’язберігаючих технологій на формування та становлення особистості в умовах школи життєзнавства». Проблема, над якою працює шкільна предметна комісія класних керівників: «Робота класного керівника як основа формування ключових компетентностей школярів». Ця тема вибрана не випадково, адже компетентнісний підхід до організації навчально-виховного процесу виступає сьогодні як фактор оновлення змісту шкільної освіти. Базові принципи в сучасній освіті, які визначають основні напрями компетентнісного підходу до навчання та виховання: · вміння жити разом; · вміння вчитися; · вміння діяти; · вміння жити взагалі. Тому завдання класного керівника – навчити жити. Учні, які раніше озброювались лише системою знань, умінь і навичок, нині повинні бути підготовлені до життєдіяльності, здатні активно і творчо працювати, діяти, саморозвиватися та вдосконалюватися інтелектуально, морально і фізично, що фактично і є виконанням Закону України «Про Освіту», де говориться: «Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей; формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору, збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу народу, забезпечення народного господарства кваліфікованими працівниками. Основні напрямки роботи шкільної предметної комісії класних керівників на 2014-2015 н. р.: - всебічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків та здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб і інтересів; - збереження та зміцнення морального, фізичного і психічного здоров’я вихованців; - виховання школяра як громадянина України, національно свідомої, вільної, демократичної, життєво та соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір, приймати відповідальні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях; - формування у школярів бажання та вміння учитися, виховання потреби і здатності до навчання впродовж усього життя, вироблення вмінь практично та творчо використовувати набуті знання; - формування в учнів цілісного наукового світогляду, загальнонаукової, загальнокультурної, технологічної, комунікативної і соціальної компетентності на основі засвоєння системи знань про природу, людину, суспільство, культуру, виробництво; оволодіння засобами пізнавальної та практичної діяльності; - виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їхнього життєвого та професійного самовизначення, формування готовності до свідомого вибору майбутньої професії й оволодіння нею; - виховання школяра як особистості моральної, відповідальної, людини культури з розвиненими естетичним, етичним ставленням до навколишнього світу та самої себе; - сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників. Функції шкільної предметної комісії класних керівників: - організовує колективне планування і аналіз життєдіяльності класних колективів; - бере участь у реалізації програми підвищення професійного рівня педагогів з питань виховання та методики виховання; - планує і постійно коригує принципи виховання та соціалізації учнів; - організовує вивчення та запровадження класними керівниками інноваційних технологій виховання, форм і методів виховної роботи; - спрямовує роботу класних керівників на реалізацію творчого потенціалу та пошук ефективних шляхів застосування результатів наукових досліджень; - координує виховну діяльність класних колективів; - організовує обмін позитивним педагогічним досвідом у досягненні виховних результатів; - обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих груп педагогів; - оцінює роботу членів об'єднання, клопочеться перед адміністрацією школи про заохочення класних керівників. Список членів ПК класних керівників
Всього класних керівників − 7; Вчитель-методист − 1; Вища кваліфікаційна категорія − 4; Спеціалістів першої категорії − 2.
Проблемні питання, над якими працюють класні керівники
Тематика засідань предметної комісії класних керівників на 2014-2015 навчальний рік
ЗАСІДАННЯ № 1 (ОРГАНІЗАЦІЙНЕ) Вересень − 2014
ЗАСІДАННЯ № 2 Листопад – 2014 ТЕМА – ФОРМУВАННЯ У ШКОЛЯРІВ ВИСОКОЇ ГРОМАДЯНСЬКОЇ АКТИВНОСТІ ТА НАЦІОНАЛЬНОЇ СВІДОМОСТІ
ЗАСІДАННЯ № 3 Січень − 2015 ТЕМА – ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ НАВИЧОК ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ
ЗАСІДАННЯ № 4 Квітень – 2015 ТЕМА − ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ВАЖЛИВИЙ АСПЕКТ ВИХОВНОЇ РОБОТИ
ЗАСІДАННЯ № 5 Травень – 2014 ТЕМА − «СИСТЕМА РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА В СУЧАСНІЙ ШКОЛІ»
|
![]()
![]()
|